Природнича галузь. Первинне діагностичне тестування за курс 5-6 класів НУШ
SURGeДіагностичні тести з природничої галузі створені, щоб допомогти виявити ті з тем, що вивчалися у 5-6 класах, над якими учням/ученицям потрібно додатково попрацювати, щоб надолужити прогалини в знаннях і вміннях.
Тут розміщено матеріали для первинного діагностичного тестування з природничої освітньої галузі за підсумками навчання в 5-6 класах.
Цей тест допоможе з’ясувати, на якому рівні засвоєні теми попередніх двох років навчання, та виявити ті з-поміж тем, над якими потрібно додатково попрацювати, щоб надолужити прогалини в знаннях і вміннях. Зокрема це теми:
Наукове дослідження природи
- Для чого та як досліджують природу
- Що повинен знати і вміти природодослідник
- Як розвиваються наукові знання про природу
- Що та як вивчають природодослідники
Тіла, речовини, явища природи
- Які властивості мають тіла і речовини та як це пов’язано з їхньою будовою
- З чого складаються та які мають властивості речовини
- Які зміни відбуваються з тілами й речовинами
Земля і Всесвіт
- Яку будову має планета Земля
- Які зв’язки між оболонками Землі й людиною
- Як рухається наша планета та відомості про Сонце й Місяць
- З чого складається Всесвіт та як його досліджують
Жива природа Землі: різноманіття організмів
- Хто належить до організмів та як їх вивчають
- Що допомагає людині зорієнтуватись в різноманітті організмів
- Хто такі мікроорганізми та як їх вивчають
- Що необхідно організмам для життя, як вони це отримують і використовують
- Як розмножуються, розвиваються і ростуть організми
Взаємозв’язки у природі
- Як організми взаємодіють з середовищем існування
- Як організми взаємодіють між собою та середовищем життя
- Як людина взаємодіє з природою і що робить для її збереження
Організм людини як частина природи
- З чого складається організм людини та від чого залежить його життєдіяльність
- Як піклуватися про здоров’я і чому це важливо
- Що важливо знати про нервову систему, ріст та розвиток організму людини
- Як природничі знання і техніка допомагають людині піклуватися про здоров’я
Тест складається із трьох частин, що відповідають групам результатів навчання, які оцінюються в інтегрованих курсах природничої галузі: «Проводить дослідження природи», «Опрацьовує та використовує інформацію», «Усвідомлює закономірності природи». На виконання кожної частини передбачено приблизно 30 хвилин. Результати виконання тестових завдань кожної частини будуть відображені в розділі «Прогрес».
Виконуючи завдання тесту, учням та ученицям не варто боятися робити помилки, адже це не контрольна робота. У підсумку усі, хто пройде тест, отримають не оцінку, а звіт із результатами та перелік посилань на матеріали, які варто опрацювати, щоб надолужити ті теми, щодо яких були допущені помилки під час виконання завдань тесту.
Щоб провести діагностичне тестування цілого класу, учителеві чи вчительці потрібно зареєструватися на курс, скопіювати його та запросити учнів та учениць пройти тест. Після завершення тестування вчитель чи вчителька зможе згенерувати звіт про результати виконання завдань учнями/ученицями класу в розрізі навчальних тем і рівнів, на яких вони засвоєні, а також ознайомитися з матеріалами, запропонованими учням та ученицям для надолуження прогалин у знаннях і вміннях. Такий формат звіту дає змогу спланувати роботу як класу загалом, так і окремих учнів чи учениць.
Після опрацювання рекомендацій до тих навчальних тем, щодо яких при виконанні завдань тесту були допущені помилки, варто виконати завдання вторинного діагностичного тестування, що також розміщені на платформі ВШО.
Ми переконані, що цілеспрямована робота із запропонованим діагностичним інструментом сприятиме покращенню успішності учнів та учениць.
Діагностичні тести розроблені командою проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe) у співпраці з Міністерством освіти і науки України. «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe) є проєктом міжнародної технічної допомоги Україні, що реалізується компанією Alinea International та фінансується Урядом Канади.
Автори курсу
Олександр Козленко, начальник відділу змісту оцінювання навчальних компетентностей Українського центру оцінювання якості освіти, Відмінник освіти України, Соросівський учитель
Руслан Шаламов, учитель біології Харківського обласного наукового ліцею «Обдарованість», креативний директор Творчого об’єднання «Соняшник», заслужений учитель України, кандидат біологічних наук