Зарубіжна література. 11 клас
UIEDОнлайн-курс із зарубіжної літератури для 11 класу дає можливість учням ознайомитися з найцікавішими творами ХІХ століття. У центрі уваги – проблемні питання, над якими замислюється кожна людина. Уроки підкріплюються літературознавчим матеріалом. Курс – гарна можливість опанувати шкільну програму, а також віднайти натхнення для власної творчості.
Програма
Тема 3. Шедеври європейської лірики першої половини ХХ століття (твори 3-4 авторів з вибором учителя)
- Райнер Марія Рільке. «Згаси мій зір…», «Орфей, Еврідіка, Гермес», збірка «Сонети до Орфея» (огляд). .
- Федеріко Ґарсіа Лорка. «Про царівну Місяцівну», «Гітара». Віхи творчого шляху й художні здобутки Ф. Ґарсіа Лорки. Яскраві образи й символи у віршах поета.
- Срібна доба російської поезії: течії, здобутки, долі митців.
*Вибір твору в межах теми:
- Олександр Олександрович Блок. «Незнайома».
- Анна Андріївна Ахматова (А. А. Горенко). Вірші (1-2 за вибором учителя). Поема «Реквієм».
- Володимир Володимирович Маяковський. «А ви могли б?..», «Послухайте!», «Борг Україні»
- Борис Леонідович Пастернак. «Гамлет», «У всьому хочу я дійти...», «Зимова ніч».
Тема 4. Антиутопія у світовій літературі
*Вибір твору в межах розділу: варіант 1
- Джордж Оруелл (Ерік Артур Блер). «Скотоферма».
- Викриття сутності тоталітарної системи та її ієрархії в антиутопіях митця.
- Образ головного героя в динаміці. Поетика антиутопії (фантастика, мова, символи, алегорії та ін.).
*Вибір твору в межах розділу: варіант 2
- Джордж Оруелл (Ерік Артур Блер). «1984».
- Викриття сутності тоталітарної системи та її ієрархії в антиутопіях митця.
- Образ головного героя в динаміці. Поетика антиутопії (фантастика, мова, символи, алегорії та ін.).
Тема 5. Проблеми війни і миру в літературі ХХ століття
- Бертольт Брехт. «Матінка Кураж та її діти».
- Зображення війни як засобу збагачення в драмі «Матінка Кураж та її діти».
Тема 5. Проблеми війни і миру в літературі ХХ століття (продовження)
- Ідеї попередження та риси «епічного театру» в п’єсі «Матінка Кураж та її діти» Б. Брехта
- Генріх Белль. Життєвий і творчий шлях письменника. Оповідання «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…»
- «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…» Г. Белля. Символічний зміст назви оповідання, її зв’язок з історією Спарти. Форма твору. Художні деталі. Підтекст. Авторська позиція
- Пауль Целан. Віхи життя й творчості Пауля Целана. Поезія «Фуга смерті»
Тема 6. Людина та пошуки сенсу існування в прозі другої половини ХХ століття (2 твори за вибором учителя)
- Ернест Міллер Гемінґвей. «Старий і море»
- Образ Сантьяго. Символіка образів (риба, море, рибалка, хлопчик та ін.). Ознаки притчі в повісті
- Ґабріель Ґарсіа Маркес. «Стариган із крилами»
- «Стариган із крилами» Ґ. Маркеса. Відображення моральної деградації людства. Символічний зміст образу янгола
- *Вибір твору в межах теми: Ясунарі Кавабата. Повість «Тисяча журавлів»
- *Образна система повісті. Еволюція головного героя (Кікудзі). Символіка
Тема 7. Література другої половини ХХ – початку ХХІ століття (1 твір за вибором учителя)
- Провідні тенденції в драматургії другої половини ХХ століття. Формування «театру абсурду» як явища театрального авангарду в 1950-1960-х рр., його провідні ознаки. Огляд здобутків митців («Гостина старої дами» Ф. Дюрренматта, «Санта-Крус» М. Фріша, «Носороги» Е. Йонеско, «Чекаючи на Годо» С. Беккета)
- Постмодернізм – одне із найяскравіших літературних явищ останніх десятиліть ХХ – початку ХХІ ст.
Авторки курсу
Ярослава Мозгова
Учителька зарубіжної літератури.
Випускниця Інституту філології КНУ ім. Т. Г. Шевченка, палка прихильниця слова й невгамовна читачка. Викладає у Приватній школі “Афіни”. Вірить, що література вчить мислити й шукати відповіді.
Любить свій предмет за можливість виходити за межі тексту й пізнавати мистецтво.
Алла Полторацька
Учителька зарубіжної літератури
Випускниця Ніжинського державного педагогічного університету імені М. В. Гоголя, отримала спеціальність «Педагогіка і методика середньої освіти. Українська мова та література». Практикує поєднання сучасних інтерактивних, інформаційно-комунікаційних технологій, проблемно-пошукової технології, родинного виховання, проєктної технології. Все це в комплексі сприяє розвитку ключових компетентностей здобувачів освіти.