Перейти до головного вмісту
-
-
Шаблон уроку (новий)
-
Шаблон річного оцінювання
-
Шаблон тематичного оцінювання
-
-
Урок 1. Що таке ідентичність. (Ідентичність. Громадянська ідентичність. Самовизначення. Особиста гідність)
-
Урок 2. Які етапи і види соціалізація особистості. (Поняття соціалізації та її етапи. Соціалізація в сім’ї. Соціалізація серед однолітків. Молодіжні субкультури)
-
Урок 3. Як людина реалізує себе в житті. (Самореалізація і розвиток. Життєві цінності й пріоритети. Активна громадянська позиція. Мобільність і адаптивність)
-
Урок 4. Практичне заняття: Що означає бути українцем / українкою в часи російської збройної агресії проти України
-
Тематичне оцінювання
-
-
Урок 5. Що таке людська гідність. (Поняття людської гідності. Людська гідність – основа прав людини. Рівність і рівноправність)
-
Урок 6. Як постали й розвиваються права людини та права дитини. (Поява та розвиток прав людини. Основоположні права і свободи людини. Класифікація прав людини. Поняття прав дитини. Забезпечення та реалізація прав дитини в Україні. Борці за права людини
-
Урок 7. Як захистити права людини і права дитини. (Порушення прав людини. Поняття механізмів захисту прав людини. Міжнародні та європейські механізми захисту прав людини. Національні механізми захисту прав людини, їх класифікація. Захист прав дитини)
-
Урок 8. Практичне заняття: Якою є роль правозахисних організацій та правозахисників
-
Тематичне оцінювання
-
-
Урок 9. Якою є структура суспільства. (Поняття суспільства. Соціальна структура суспільства. Соціальна згуртованість, солідарність і відповідальність. Соціальні цінності. Гендерна, етнічна, конфесійна різноманітність)
-
Урок 10. Яку роль відіграє спілкування в житті людини. (Роль спілкування в житті людини й суспільства. Вербальна й невербальна комунікація)
-
Урок 11. Як долати стереотипи й упередження. Поняття стереотипів і упереджень. Забобони. Шляхи подолання стереотипів. Поняття дискримінації. Основні форми та прояви дискримінації. Толерантність та інклюзія
-
Урок 12. Що таке конфлікт та як його розв'язувати. Поняття конфлікту та його види. Стадії конфлікту. Війна як найжорсткіший прояв збройного конфлікту. Способи подолання конфліктів. Переговори і медіація. Консенсус і компроміс
-
Урок 13. Практичне заняття: Чому існують та якими бувають стереотипи
-
Тематичне оцінювання
-
-
Урок 14. Якими є цінності демократії
-
Урок 15. Як функціонує громадянське суспільство. (Поняття громадянського суспільства та його функції. Роль громадян у становленні й функціонуванні громадянського суспільства. Громадські організації. Інші форми самоорганізації громадян)
-
Уроку 16. Якою є роль громади. (Поняття громади. Роль громади в житті людини, суспільства, держави. Реалізація та захист громадою своїх прав і законних інтересів. Участь громадян у розв’язанні проблем громади)
-
Урок 17. Яке значення шкільної громади в нашому житті. (Шкільна громада. Шкільне самоврядування (учнівське, вчительське, батьківське). Принципи, значення та моделі учнівського самоврядування. Учнівське самоврядування онлайн. Школа і місцева громада)
-
Урок 18. Як реалізувати право на об'єднання. (Свобода асоціацій. Дитячі й молодіжні об'єднання та рухи. Створення молодіжної громадської організації. Молодіжні соціальні проєкти)
-
Урок 19. Практичне заняття: Які принципи місцевого самоврядування в Україні
-
Тематичне оцінювання
-
-
Урок 20. Яку роль відіграють інформація, комунікація та мас-медіа в нашому житті. (Поняття мас-медіа, їх різновиди. Роль інформації та медіа в сучасному світі. Вплив мас-медіа на формування громадської думки та власної позиції людини)
-
Урок 21. Як пов'язані медіа та демократія. (Поняття свободи слова. Обмеження свободи слова. Баланс між свободою вираження поглядів та відповідальністю. Цензура. Замовні матеріали («джинса»), їх ознаки. Суспільні та шкільні медіа)
-
Урок 22. Якими є маніпуляції в медіапросторі. (Маніпуляції в медіапросторі. Фейкова інформація, пропаганда, постправда. Роль медіа у провокуванні конфліктів та поширенні стереотипів. «Мова ворожнечі». Інформаційні війни)
-
Урок 23. Чому важливо протидіяти маніпуляціям мас-медіа. (Достовірність інформації в мас-медіа. Джерела інформації. Факт та судження. Авторство медіатексту. Стандарти подання інформації. Критичний аналіз медіатекстів. Інформаційна безпека та її складові)
-
Урок 24. Як забезпечити приватність в цифровому світі. (Приватність та конфіденційність. Цифрова ідентичність. Права людини в Інтернеті. Кіберзлочинність. Кібератаки в умовах конфлікту. Особливості захисту прав дітей та молоді в Інтернеті)
-
Урок 25. Практичне заняття: Як розпізнати маніпуляції та захиститись від них
-
Тематичне оцінювання
-
-
Урок 26. Як пов'язані економіка й добробут людини і суспільства. (Економіка як сфера життя людей. Економічні потреби та блага. Процеси, що забезпечують задоволення потреб: виробництво, розподіл, обмін і споживання. Економічна безпека. Соціальна держава)
-
Урок 27. Що таке сталий розвиток. (Обмеженість ресурсів. Вплив діяльності людини на довкілля. Необхідність раціонального та ефективного використання ресурсів)
-
Урок 28. Якими є суть і принципи ринкової економіки. (Попит і пропозиція, ринкова ціна і конкуренція. Функції держави в ринковій економіці. Державний бюджет, податки, напрямки видатків. Ринок праці. Роботодавці і наймані працівники)
-
Урок 29. Як вести економіку домогосподарства. (Домашнє господарство як власник і споживач. Бюджет домогосподарств: види доходів, напрямки витрат, заощадження. Права споживачів)
-
Урок 30. У чому полягає суть підприємництва. (Підприємницька діяльність та її мета. Соціальна відповідальність підприємця. Правовий захист бізнесу)
-
Урок 31. У чому виявляється негативний вплив корупції. (Поняття корупції та лобізму. Причини та наслідки корупції в економіці та політиці. Шляхи подолання корупції)
-
Урок 32. Практичне заняття. Як започаткувати власну справу
-
Тематичне оцінювання
-
-
Урок 33. Як впливають інтеграція та глобалізація на людину, суспільство, держави і світ. Поняття інтеграції та глобалізації. Вплив глобалізаційних процесів на економіку, культуру, довкілля, людину. Витоки та процес європейської інтеграції
-
Урок 34. Що регулює міжнародне право. Міжнародні відносини. Особливості міжнародного права. Система безпеки. Урядові і неурядові міжнародні організації. Міжнародна солідарність
-
Урок 35. Якою є роль України в міжнародному співтоваристві. (Європейське і світове співробітництво. Участь України в ООН, ОБСЄ, Раді Європи, СОТ тощо. Європейський вибір України. Угода про асоціацію Україна – ЄС. Україна і НАТО: напрямки співпраці)
-
Урок 36. Практичне заняття: Як глобальні проблеми сучасності заторкують Україну
-
Тематичне оцінювання
-
-
Річне оцінювання